Dag 14 med LCHF

2011-10-17 / 10:34:02


Idag är det den 14 dagen med LCHF, det går jätte bra, har inget sockersug alls! Kan hända att det kommer lite på kvällen om jag är lite hungrig. Men inget man inte kan stå emot!

Drack ju vin förra helgen.. det resulterade till att jag inte gick ner nååågot förens idag. Så inget mer vindrickande blir det för mig på ett bra tag ^^.
Så mitt lördagsgodis i lördags blev lite jordnötter och en cola light! Colan smakade vanlig cola nu för jag inte har druckit cola på flera veckor haha.. Ja men det räckte för mig iaf!

Iaf så vägde jag mig i morse.. minus 0.8kg stod det! Så lite har jag gått ner iaf, bättre det än uppåt! :D jag är iaf nöjd.
Så viktminskning totalt: 2,3 kg på två veckor :)
Mätte mig idag med som jag ska göra varannan vecka ungefääär , sen blir det en gång i månaden.

Men så här blev det:
Höft: -8cm
Lår: -5cm
Midja: -5cm
Bröst: -3cm

Jag är hel nöjd!
Kommentarer!
Postat av: Milla

Drick vanlig cola istället för cola light.

Light lurar kroppen och detta gör att det produceras mer fett. När tungan känner sockersmaken så börjar kroppen att skicka ut insulin. När du dricker riktig cola så finns där riktigt socker som insulinet känner igen, då arbetar insulinet med att bryta ner sockret. Samma procedur händer i kroppen när man dricker light, iom att tungan känner av sötman från sötningsmedlet så produceras också en massa insulin. Skillnaden är den att när insulinet möter sötningsmedlet känner den inte igen substansen och kan inte bryta ner detta. Insulinet får inte arbeta och lägger sig som fett istället.

När du dricker light får du både sötningsmedel och fetter från colan eller läsken du drickernoch insulinet som lägger sig som fett i din kropp. Och dessa fetter är fruktansvärt svåra att arbeta bort. Så dietisters råd som inte ingår i någon form av diet rekommenderar en mindre mängd av den vanliga produkten istället för en light produkt.

Sen till exempel vikt väktarna räknar ju kcal, i light produkter finns där antingen inga eller väldigt låga halter av detta. Och visst, då kan du ju dricka läsk utan att det räknas, men jag anser att det är fel. Att räkna kcal kan var väldigt effektivt, men man måste se det ur rätt synvinkel för att få effekt!

Bara en tankegång, danne min lillebror har diabetes och dietisterna berättade detta för oss. =)

Kommenterat - 2011-10-18 / 11:26:49
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: