27 Oktober

2011-10-27 / 12:27:07
Hallå hallå!
Nu sover Kian och Kyle kollar på mrbean, så jag passar på att sätta mig här en liten snabbis! Har precis städat kyles rum medans jag försökte få kian att sova i sin säng, det blir lättast om jag har något att göra under tiden, för han gnäller lite innan han kommer till ro när han ska sova själv.. och jag får inte vara en sån hönsmamma som springer in till honom så fort han gnyr! Då kommer han aldrig lära sig sova själv, jag vet han är fortfarande liten..men ju tidigare man börjar desto snabbare lär dom sig ju :)
På kvällarna låter jag honom somna i min famn än så länge.. men man märker på honom att han inte riktigt kommer till ro så längre... så kanske får börja lägga honom i sin säng på kvällarna med snart.. måste köpa en sån mobil först som kyle hade när han var liten, för den är såååå bra!
Den funkade jätte bra på kyle så förhoppningsvis funkar den lika bra på kian.

Det är en sån mobil som spelar av sig själv utan att man behöver skruva där bak på speldosan, utan man trycker bara på knapparna på mobilen eeeeller på fjärrkontrollen man får till!
Så spelar den en visa/ljud i 20 min sen stannar den av sig själv då, och har inte bebisen somnat innan den tiden så behöver man bara starta med fjärrkontrollen så man inte väcker till barnet! smidigt som bara den :D som sagt den funkade på kyle så får hålla tummarna!

Den är mobilen är det iaf jag menar..:

Suddade ut ungen på bilden ifall ifall :P

Annars så har vi haft fullt upp hela förmiddagen!
Kian vaknade 7 imorse så vi har hunnit med en del. Har plockat undan i hela lägenheten, tvättat av köksmattan, tagit undan alla mattor, fixat disken, fixat tvätten, städat kyles rum, bäddat sängar och nu lagt Kian. Samt matat kian 2 gånger unden denna tiden med.

Så nu ska jag bara dammsuga och torka golven sen är jag klar!
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: